Τετάρτη 10 Απριλίου 2019

Για το σώμα μου αποφασίζω εγώ!

"Για το σώμα μου αποφασίζω ΕΓΩ. Για την τροφή μου αποφασίζω ΕΓΩ." 
...δήλωσε ο 3,5 ετών νεαρός όταν του υπενθύμισα να φάει και μπριζόλα εκτός από κριθαράκι του. Κάτι καλό θα λέει το σχετικό βιβλίο, θέλετε να το δούμε; 
Το βιβλίο "Για το σώμα μου αποφασίζω εγώ!" πραγματεύεται έννοιες όπως τα συναισθήματα, ο κύκλος εμπιστοσύνης, τα όρια του σώματος, τα πρώτα σημάδια ανησυχίας, η πιθανότητα αρπαγής και τα μυστικά, τις οποίες προσεγγίζει με τον πιο όμορφο και, παράλληλα, κατανοητό τρόπο για τα μικρά παιδιά. Τα κείμενα της Jayneen Sanders είναι όσο μεγάλα χρειάζεται, ενώ οι πολύχρωμες εικόνες της Anna Hancock αποδίδουν με πιστότητα τις λέξεις του βιβλίου. Κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μίνωας  σε μετάφραση από τη Ράνια Μπουμπουρή και ειλικρινά πιστεύω ότι δεν πρέπει να λείπει από καμία παιδική βιβλιοθήκη! 

Για το σώμα μου αποφασίζω εγώ!

Το βιβλίο ξεκινάει με την Ίζι, που, μέσα από μία συνοπτική παρουσίαση των πιο βασικών συναισθημάτων, καταλήγει στην ανάγκη να υπάρχουν πάντοτε κάποια άτομα που το παιδί μπορεί να εμπιστευτεί οτιδήποτε νιώθει. 

Με απλά παραδείγματα της καθημερινότητας, τα αισθήματα της ασφάλειας και της ανασφάλειας γίνονται κατανοητά ακόμη και από πολύ μικρά παιδιά. 

Ωστόσο, το αίσθημα της ανασφάλειας έχει πάντοτε και κάποιες επιδράσεις στη φυσιολογία του οργανισμού, όπως είναι οι αυξημένοι χτύποι της καρδιάς και η έκκριση ιδρώτα. Τα παιδιά ενθαρρύνονται να μιλάνε στους σημαντικούς ενηλίκους, που αποτελούν τον κύκλο εμπιστοσύνης τους, μόλις νιώσουν τα πρώτα σημάδια ανησυχίας. Σε κάθε περίπτωση, η επιλογή των ατόμων που απαρτίζουν τον κύκλο εμπιστοσύνης είναι αποκλειστική ευθύνη του παιδιού! 


Με τρόπο αρκετά απλό, που δεν θα ενοχλήσει κανένα γονέα, στο βιβλίο αναφέρονται και τα ιδιωτικά μέρη του σώματος ενός ανθρώπου, τα οποία ξεκαθαρίζεται ότι πρέπει να αποκαλούνται με τα κανονικά ονόματα, όχι με διάφορα χαϊδευτικά (το βιβλίο παίρνει έξτρα πόντους για την εξαιρετική παρουσίαση της διαφορετικότητας)! Αν κάποιος προσπαθήσει να αγγίξει το παιδί στα ιδιωτικά του μέρη, τότε το ενθαρρύνει να το πει σε κάποιον ενήλικο από το δίκτυο ασφαλείας του. 

Τα μυστικά διαχωρίζονται από τις εκπλήξεις, καθώς στα πρώτα δεν μιλάμε με κανέναν, ενώ για τις εκπλήξεις μιλάμε με τον υπόλοιπο κόσμο γύρω μας! Αυτό που προσωπικά μου άρεσε περισσότερο ήταν ότι αποσύρεται το βάρος της απόφασης από το παιδί, λέγοντάς του ότι, εάν κάποιος του πει να έχουν το "μυστικό τους", ακόμη κι αν το υποσχεθεί, αυτή η υπόσχεση δεν ισχύει για τους φροντιστές του. Σε αυτούς μπορεί να πει τα πάντα! 

Τέλος, το προσωπικό μου αγαπημένο, είναι παρουσίαση της φυσαλίδας του σώματός μας, στην οποία μπορούν να εισέρχονται μόνο όσοι επιλέγουμε, τονίζοντας το δικαίωμα του παιδιού να αρνηθεί οποιαδήποτε σωματική επαφή, όποιος κι αν είναι εκείνος που την αναζητάει! 
Το βιβλίο κλείνει με παράρτημα όπου περιλαμβάνονται χρήσιμα θέματα συζήτησης για γονείς, παιδαγωγούς και φροντιστές παιδιών. 
Ενδεικτικά μπορείτε να το προμηθευτείτε από:   ianos.gr     public.gr

_______________________________

Εάν σας άρεσε αυτή η παρουσίαση, ακολουθήστε μας στα social media για να βλέπετε κι άλλες!
_______________________________


Για το σώμα μου αποφασίζω εγώ!
Συγγραφέας: Jayneen Sanders
Εικονογράφος: Anna Hancock
Μετάφραση: Ράνια Μπουμπουρή
Σειρά βιβλίου: Μιλάμε στα Παιδιά για...
Σελίδες: 40
Εκδότης: Μίνωας
Εξώφυλλο: Μαλακό εξώφυλλο
Διαστάσεις βιβλίου: 22x24 cm
Ημερομηνία έκδοσης: 24/1/2019

Σύνοψη
Ενημερώστε τα παιδιά και ενδυναμώστε τα ψυχολογικά διαβάζοντάς τους αυτό το βιβλίο για τη σωματική τους ασφάλεια. Είναι γραμμένο με τρόπο κατάλληλο για την ηλικία τους, ώστε να μάθουν για τα αισθήματα ασφάλειας και ανασφάλειας, τα Πρώτα Σημάδια Ανησυχίας, το «Δίκτυο Ασφαλείας», τα απόκρυφα μέρη του σώματος, τα ασφαλή ή όχι αγγίγματα, τη διαφορά ανάμεσα στα μυστικά και στις εκπλήξεις, τον σεβασμό στα όρια των άλλων. Περιλαμβάνεται παράρτημα με θέματα συζήτησης για γονείς, παιδαγωγούς και όσους ασχολούνται με τη φροντίδα παιδιών.
_______________________________

Δείτε ακόμη:



Disclaimer

Δεν κατέχω τα πνευματικά δικαιώματα για τις σελίδες των βιβλίων, που παρουσιάζονται σε αυτό το blog. Η παράθεση των αποσπασμάτων πραγματοποιείται σύμφωνα με το "Άρθρο 19 (Ν. 2121/ 1993): Παράθεση αποσπασμάτων", αποκλειστικά για την υποστήριξη της γνώμης μου αναφορικά με το εκάστοτε έργο. Τα αποσπάσματα που παρατίθενται συνοδεύονται πάντοτε από την ένδειξη της πηγής και των ονομάτων του δημιουργού και του εκδότη, εφόσον τα ονόματα αυτά εμφανίζονται στην πηγή. Εάν είστε κάποιος δημιουργός και επιθυμείτε την αφαίρεση του έργου σας από το blog, παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μου. 

Διαβάστε ακόμη!

Το A book a day

Μετά από αρκετό καιρό προετοιμασίας και πολύ προσωπικό κόπο, είμαι στην πολύ ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσω ότι το A book a day μετα...